ἐν βιβλίῳ

Το ημερολόγιο ενός αδέξιου εραστή - Θόδωρος Σούμας | Εκδόσεις Βακχικόν

 

 

«Έξω στους δρόμους, ο ήλιος που είχε πια κατέβει χρωμάτιζε με απαλά, ρόδινα χρώματα το ανοιξιάτικο αθηναϊκό απόγευμα». Ένα δοχείο με μελάνι μπορεί να μετουσιωθεί στο πιο καθαρό αίμα αρετής, εφόσον βαπτιστεί μέσα του αθανασία το αγνότερο βλέμμα μιας γραφής. Οι Πένες που από την πνοή τους δίδουν μια αυτονομημένη ζωή, εκτός συμβάσεων και τυποποιημένων ηρωισμών, στις Λέξεις, είναι όσες και οι ελπίδες του κόσμου να ερωτευτεί ξανά την ανθρωπιά του μα και το ίδιο δυνατές, και μία εξ αυτών είναι του κύριου Θόδωρου Σούμα. «Όλα μέσα του και γύρω του έγιναν συντρίμμια». Στη, Σαπφικής λυρικότητος και μεγαλείου, νουβέλα «Το ημερολόγιο ενός αδέξιου εραστή», από τις Εκδόσεις Βακχικόν, η καταγραφική, και βαθιά σαν την νοσταλγία της οικουμένης για ένα παρελθόν που ουδέποτε είχε, εξομολόγηση της έννοιας του ερωτευμένου, που διαστέλλει την ίδια της την πίκρα για τον αυτοβασανισμό της, προς το τίποτα το οποίο διαρρηγνύει το φως εντός του, γίνεται το μέσο εξύμνησης των παθών ανθρώπων και Θεού, που στην πραγματικότητα εγκωμιάζεται η συμμαχία λάθους σωστού ώστε να μάθει η Ζωή τον εαυτό της. «Οι φορτισμένες συνομιλίες με την Ηλέκτρα τού έγιναν έμμονη ιδέα». Η ροή και η πλοκή, γαρμπήδες στα πανιά του Λόγου προς την ατελή εκπλήρωσή του. Χειμώνας και καλοκαίρι, έρωτας και χρόνος, τα αντίθετα γίνονται συνώνυμα, γιατί αυτή είναι η φύση τους. Ένα ανάγνωσμα άξιος κληρονόμος της ευγενούς Λογοτεχνικής ελευθερίας. Συγχαρητήρια και καλοτάξιδο κύριε Θόδωρε Σούμα.     

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η ιστορία, με ήρωες έναν άντρα και τις γυναίκες που ερωτεύεται, περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του ανεκπλήρωτου πόθου: Άγονοι έρωτες, αδυναμία πραγμάτωσης κι ενσάρκωσης της σεξουαλικής επιθυμίας, ερωτική αποστέρηση, πίκρα του ατελέσφορου έρωτα. Αλλά και συγκρούσεις ανάμεσα στα δύο φύλα, ανάμεσα στον έρωτα και τον σεξισμό, τον ρομαντισμό και τη φαλλοκρατία, το συναίσθημα και τον κυνισμό, το πάθος και τη ματαίωση· αντιθέσεις μεταξύ των τάσεων των ανθρώπων για άμεσο, πρωτογενές σεξ και για διάλογο με το άλλο φύλο.

Γύρω από τον Φάνη περιφέρονται λικνιζόμενες, δελεαστικές γυναίκες που δεν μπορεί να αδράξει. Γραμμένο άλλοτε σε ένα ύφος ημερολογιακό, εσωτερικών σκέψεων, και άλλοτε σκωπτικό και διαλογικό, ηδυπαθές και ενίοτε ζοφερό, το μυθιστόρημα αφηγείται μία κεντρική, «σύγχρονη», σκοτεινή ερωτική ιστορία του ήρωα που περιστρέφεται γύρω από την ίδια γυναίκα, την Ηλέκτρα, και, εμβόλιμες, διαφορετικές παλαιότερες ερωτικές σχέσεις του.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Θεόδωρος Σούμας είναι συγγραφέας και κριτικός κινηματογράφου. Άρχισε τις κινηματογραφικές σπουδές του στο "Ινστιτούτο Τεχνών της Επικοινωνίας" των Βρυξελλών (IAD). Τις συνέχισε με πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές κινηματογράφου στο 8ο Πανεπιστήμιο Παρισιού, και σαν ελεύθερος ακροατής στο 3ο Πανεπιστήμιο. Πήρε πτυχίο φιλοσοφίας από το 8ο Πανεπιστήμιο. Παρακολούθησε επί διετία μαθήματα του τμήματος της Ψυχανάλυσης.
Έχει δημοσιεύσει κριτικές και μελέτες του για το σινεμά σε πολλά κινηματογραφικά περιοδικά, στο "Τέταρτο", στην "Αυγή", σε εκδόσεις του "Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης" κ.α. Έχει σκηνοθετήσει και γράψει τα σενάρια δυο ταινιών μικρού μήκους και του δεύτερου μέρους της ταινίας μεγάλου μήκους "Περί έρωτος" (μαζί με τη Μαρία Γαβαλά).
Στις εκδόσεις Αιγόκερως έχει δημοσιεύσει τα βιβλία "Κινηματογράφος και σεξουαλικότητα-ερωτισμός" (1983), "Έρωτας, ψυχολογία και αισθητική στο χολλυγουντιανό σινενά" (1992), "12 Ευρωπαίοι Σκηνοθέτες" (1999), "Κινηματογράφος και έρωτας" (2005) και "Εθνικές κινηματογραφίες, στιλ και σκηνοθέτες" (2009). Στις εκδόσεις Απόπειρα έχει δημοσιεύσει τη συλλογή διηγημάτων "Η Κλαίρη και η θάλασσα" (2001).

Αλέξανδρος Δαμουλιάνος

School of Philosophy

BA in Literature

at National and Capodistrian University of Athens

Επικοινωνήστε μαζί μας!

info@envivlio.com

mob : 6944018135

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon